Etiketler

5 Mart 2013 Salı

SUBVERSİON-SVN

Linux ubuntu 12.10 da subversion 1.7 kurmayan isteyenler...
terminal da kod satırına

sudo apt-get install subversion
yazıyoruz ve kolaylıkla svn i indiriyoruz.
daha sonra
svn --version 
yazdığımzda subversionumuzun sürümini versiyonunu kontrol edebiliyoruz.
daha sonra ben bir tane yeni klasör oluşturdum
mkdir designpattern
siz istediğinizi oluşturabilirsiz. daha sonra
cd designpattern
designpattern klasörünün içinde

 svn co  https://cengsvn.anadolu.edu.tr/svn/2013/bim492/kullanıcıadı
size burada username ve password soruyor. böylelikle kendi klasörünüze girmiş oluıyorsunuz.
eğer hocanın koyduklarına ulaşmak istiyorsanız

 svn co  https://cengsvn.anadolu.edu.tr/svn/2013/bim492/public
yazmalısınız . zaten oradakileri otomatik olarak kendisi belirlediğiniz klasor e (ben designpattern klasorunu seçmiştim) indiriyor.
eğer bir dosya oluşturup onun içine adınızı yazıp svn de kendi klasörünüze yüklemek isterseniz
cd username
bununla size ait olan klasöre gidersiniz ve orada bir txt dosyası oluşturmalısınız. başka yerde oluştursanız svn e yükleme yapmıyor.
nano deneme.txt
Adınız Soyadınız
ctrl+x ile çıkıp dosyayı kaydedin.
ne yazdığınızı görmek yada kontrol etmek isterseniz
cat deneme.txt
svn de olmayan bir şey olduğu için eklemeniz gerekiyor. bunun içinde
svn add deneme.txt
yazmanız gerekli. ama sadece bununla svn ye yüklemiş olmuyorsunuz dikkat edin.
daha sonra commit etmeniz gerekiyor.
 svn commit -m "Tryin to commit"
daha sonra svn status diyerek kontrol edebilir
svn up diyerek update edebilirsiniz.
hatta cengsvn.anadolu.edu.tr/svn/2013/bim492/kullanıcıadı
dan da yükleme yapıp yapmadığınızı görebilrsiniz.

bu arada ben koduma telefonumdan ya da tablettimden bakmak istiyorum erişmek istiyorum diyorsanız android için svn client kurup bir ara yüzle svn hesabınıza ulaşabilirsiniz.
merak edenler göz atabilir. ben bunu yükledim şimdilik bir sorun yok :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.valleytg.oasvnlite.android&hl=tr

bütün komut satırları 12.10 ubuntu terminal de denenmiştir. Windows da nasıldır bu işler bir fikrim yok henüz. herkese kolay gelsin :)

*YASEMIN DEMIRAL







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder