Etiketler

21 Aralık 2014 Pazar

Arduino LM35 Sensörü ve LCD ekran ile Termometre Yapımı


Merhabalar
Bu yazımda sizlere LM35 sıcaklık sensörü ve LCD ekran kullanarak Arduino ile görsel bir termometre yapımından bahsedeceğim. LM35 sensörü ile sıcaklık ölçülmesi ve bilgisayar monitorunde değerin okunmasından daha önceki yazımda bahsetmiştim. http://ydemiral.blogspot.com.tr/2014/09/arduino-lm35-scaklk-sensoru-ile.html

Gerekli Malzemeler:

1 Arduino Uno
1 LM35 Sıcaklık Sensörü
1 LCD 16x2 ekran
1 10K potansiyometre
Jumper kablolar

Devremiz :









































Arduino Kodumuz:


#include <LiquidCrystal.h>
// LCD Kütüphanesini bağlanan pin’ler ile başlat.
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
int SicaklikPin = 0; // LM35 sensöre bağlı pin (Analog 0)
int OkunanDeger; // Analog 0′dan okunacak değer (0-1023) LM35′in vereceğı en büyük okuma değeri 1V=205 olacak.
int Sicaklik; //

void setup() {
// LCD’yi 16 sütün, 2 satır olarak başlat
lcd.begin(16, 2);
// Birinci satıra “Oda Sıcaklığı:” yaz.
lcd.print("Oda sicakligi:");
}

void loop() {

OkunanDeger = analogRead(SicaklikPin);
Sicaklik = map (OkunanDeger, 0, 205, 0, 100); //(0-1v 0-205 okuma değerini, 0-100 sıcaklığa dönüştür.)

// İmleci 2. satıra getir.
// Not: Satır: 0, Satır 2: 1 olarak geçer. Satır sayıları 0′dan başlar.
lcd.setCursor(0, 1);
lcd.print(Sicaklik); // hesaplanan sıcaklığı yazdır.
lcd.print(" Derece"); // devamına birimi olan derecece yaz.
delay (1000); // Sonraki ölçümden önce 1 saniye bekle.

}

Ve sonuç :))



34 yorum:

  1. peki 4 tane ısı sensörü kullanarak bu ısı sensorlerını nasıl bağlayacağım?

    YanıtlaSil
  2. Yasemin hanım biz bi proje yapıyoruz dağa doğrusu yapacagiz da Rgb ledli termometre Arduino ile nasıl yapabiliriz LCD ekran faln

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rgb led ile napacaksınız? sıcaklığa göre belki farklı renkler yanmasını sağlabilirsiniz ?? sıcaksa kırmızı normalse yeşil gibi belki ??

      Sil
    2. yasemin hanım arduino gray kodlanmış bir diskin açı bilgisini lcd ekranda nasıl gösterebilirim (gray kodlanmış disk 2 lik sayı sistemine göre kodlanmış) diskten bilgi almak içinde 4 lü kızıl ötesi sensör kullanmam gerekiyor.Bunun arduino kodunu nasıl yazabilirim bilginiz varmı

      Sil
  3. arduino programı klon arduinoya atarken hata veriyor nedenini bilen varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı ayarlarda hata olabilir, kontrol etmek lazım, birde ne hatasını olduğunu araştırmak gerekli

      Sil
    2. google ye arduino klon için driver yazın indirin ve kurun sorun çözülecektir arduinonun progrmında bulunan driver sadece orjinal arduinoyu çalıştıran driverdir sizin klon arduinonun usb çipi farklı oldugu için ona uygun driver indirmeniz gerekmektir ch35 li bi çip yani onu örn. arduino ch35 çip driver ...

      Sil
  4. iyi günler . ben bu devreyi yapcam ama bu devreye şunuda eklemek istiyorum ölçülen sıcaklık 25 derecenin üstüne çıkınca fan çalıstırmak istiyorum bu şekilde kodu tekrar bana iletebilirmisiniz ve fanı nereye eklemeliyim devrede ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fanı nerede çalıştırmayı düşünüyorsunuz? şimdi 25 derece ise odayı soğutacak bir fan ise bu, odaya koyduğunuz fan ı çalıştırmasını tetiklicek ve ileten çıkışı bir kablo ile arduino dan yapmanız yeterli bence ? yada wifi bluethoot gibi uzaktan kontrol edilebilir olabilir..

      Sil
  5. hocam olmuyor aynısını yaptık fakat ekrana yazı yazmıyor

    YanıtlaSil
  6. ekranı lehımlemedık ondan olabılırmı acıl cevap verın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lehimlemezseniz pinlerin ekran ile iletişimini nasıl sağlayıp veri aktarmayı planlıyorsunuz ? merak ettim.. Elinizle tutarak tam bağlantı sağlayabileceğinizi sanmam yani

      Sil
  7. bu projeyı c# da kayıt altına alam bı program yapabılırmıyız ?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba benim aracimin yol bilgisayarının ekranı ölü pikselle dolu yazılar artık okunmaz halde böyle bi lcd ekran montajı yapabilirmiyim sizce benim ekran 3 satır 32 pin Elektronik konusunda ne yazıkki çok fazla bilgim yok ama az çok havya tutmuslugum var lütfen yardım edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ölü pikselleri program ile istediğiniz şeklide çalıştırabilir misiniz ? çok fikrim yok açıkcası... Konu ile ilgili araştırma yapabilirsiniz...

      Sil
  9. Lcd ekranı nereden temin edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=lcd%20ekran%20arduino
      seçeneğiniz internette baya var :)

      Sil
  10. Ben Isı sensörünü bağladığımda aniden aşırı ısınıyor ve arduino'nun ışıkları sönüyor çıkardığımda ise normale dönüyor ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış mı bağladınız acaba ? kısa devre yaptırıyor olabilirsiniz.

      Sil
  11. merhaba rica etsem baglantıların tam bir fotsunu alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, devre bağlantıları en iyi 2.fotografta mevcuttur, benim çekeceğim fotograf size daha karmaşık gelecektir muhtemelen :)

      Sil
  12. O ın altında dereceyi gösteriyor mı acaba ?

    YanıtlaSil
  13. Yasemin hanım merhaba Ben analog read den çok farklı sonuçlar alıyorum Yani stable değil bu neden olabilir usb ile pc ye bağlıykende öyle 9v ile bağlıykende aynı Atmega chip hasar almış olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stable dan çok kablolar havadan bile elektrik kapabildiği için kurduğunuz devrede elektrik iletkenliğinde kısmı az geçişler olabilir, bu da yanlış değerle sonuçlanabilir. Belli dirençlerle tekrar deneyin.

      Sil
    2. düşük veya orta büyüklükte dirençler ekleyerek deneyin

      Sil
  14. Ben analogread den sabit değer alamıyorum derece 10 ile 27 arasında değişiyor Atmega chip hasarlı olabilir mi? diğer pinler düzdün ama analoglarda düzgün sonuç alamıyorum. potanslada denedim sabit değer vermiyor.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Yasemin Hanim ben bu devreyi yaptım ama alakasız değerler alıyorum ( örneğin ilk önce 0 sonra 25 , 30 , 15 , 0 gibi rakamlar) ne gibi bir sıkıntı var ben bulamadım devrede sıkıntı yok devreyi söküp yeniden taktım ama sonuç yine aynı

    YanıtlaSil
  16. Arduino:1.8.5 (Windows Store 1.8.10.0) (Windows 10), Kart:"Arduino/Genuino Uno"

    Çalışmanız programın 2312 bayt (7 %) saklama alanını kullandı. Maksimum 32256 bayt.
    Global değişkenler belleğin 73 byte kadarını (3%) kullanıyor. Yerel değişkenler için 1975 byte yer kalıyor. En fazla 2048 byte kullanılabilir.
    avrdude: ser_open(): can't open device "\\.\COM1": Sistem belirtilen dosyayı bulamıyor.


    Karta yüklenirken sorun oluştu. Tavsiyeler için http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload adresine göz atabilirsiniz.

    This report would have more information with
    "Show verbose output during compilation"
    option enabled in File -> Preferences.
    yazıyor yardım edin hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Arduino nu dorğu bir şekilde bağladın mı ? gördüğüm kadarıyla reboot, restart gibi seçenekler sunuluyor, ya da doğru model mi seçtin bağlantı sırasında ? bu tarz şeylerin hepsini kontrol ettin mi ?

      Sil
  17. bu devreye fan baglanırmı

    YanıtlaSil
  18. İyi günler ben devreyi yaptım ama dereceyi yüksek gösteriyor ne yapamam lazım

    YanıtlaSil
  19. merhabalar . benim projemde lm35 sıcaklık değerine göre servo motor kontrolu var. ama lm35 devrede çok fazla ısınıyoor. sürekli çalışması gereken bir sistem içerisindeler. bu aşırı ısınmayı nasıl önleyebilirim

    YanıtlaSil
  20. Merhaba
    sıcaklık değerini 405 derece olarak gösteriyor
    nedeni ne olabilir.

    YanıtlaSil
  21. Yasemin hocam benim devrede lcd ekran gelmiyor lehimleri doğru kablolar doğru bağlantılar kodlar falan doğru ama ekran gelmiyor

    YanıtlaSil