Etiketler

11 Temmuz 2013 Perşembe

Grub Ekranı Düzenlemesi

Merhabalar

Biraz merak biraz öğrenme istediği ile bilgisayarımda Windows® 7 ve Ubuntu 12.10 yüklüyken flaş diske OpenSUSE 12.3 kurmak istedim. OpenSUSE RedHat tabanlı, Ubuntu ise Debian tabanlı olduğu için paket yöneticileri farklıdır. {Ubuntu (apt), OpenSUSE(zyyper) } Biraz da OpenSUSE komutlarıyla çalışmak istedim..
Kurulum CD sini bilgisayara yerleştirdim OpenSUSE kurulumu yapmaya başladım.. Normal Linux kurar gibi devam ettim ancak kurulacak bölümü bilgisayardan bir alan değil de flaş disk alanını gösterdim, ancak "grub" yüklecisinin OpenSUSE olmaması gerekiyordu ben o ayarı gözden kaçırmışım. Aslında herşey gayet normaldi , başarılı bir şekilde kurdum ancak başlangıçta grub ekranım OpenSuse tarafından yönetildiği için flaş disk olmadan bilgisayarım açılmaz oldu. Öğrendim ki en son hangi Linux u kurarsanız o bilgisayarınızı ele geçiriyor.
Aslında bir bakış açısına göre kilit niyetine kullanılabilir :) ancak bende flaş diski unutursam yandım :/
Çözüm için biraz çabaladım, LKD e-posta listelerine danıştım, yardımcı olan fikir veren herkese teşekkür ederim..
Aslında çok zor bir problem değil ancak ben gibi henüz öğrenme aşamasında olan insanların biraz uğraşması gerekiyor.. :)

Ben Ubuntu üzerinde "Boot Repair" kullanarak sorunu çözdüm.
Boot Repair'i kurmak için terminal ekranından

sudo add-apt-repository ppa:yannubuntu/boot-repair && sudo apt-get update
daha sonra

sudo apt-get install -y boot-repair && (boot-repair &)
yazarak yükleme işlemimiz tamamlıyoruz.
Daha sonra Ubuntu Launcher dan Boot Repair yazarak programı çalıştıyoruz. Ben daha sonrasında manuel olarak kendim bir ayaralama yapmadım.


Recommended Repair butonun tıklayıp beklemem bütün sorunu çözdü...









Bu konunun elbette başka çözümleri var; dileyenler için;
http://www.noobslab.com/2012/05/install-grub-customizer-in.html
http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php/Grub_a%C3%A7%C4%B1l%C4%B1%C5%9F_ekran%C4%B1n%C4%B1_de%C4%9Fi%C5%9Ftirme

Kolay Gelsin...
Herkese iyi çalışmalar...

Yaralanılan Kaynaklar:
https://help.ubuntu.com/community/Boot-Repair


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder