Etiketler

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Ubuntu POSTFIX Kurulumu ve Mail Gönderme

Postfix, Linux ve Unix bilgisayar işletim sistemlerinde bir açık kaynaklı (Mail Transfer Agent) e-posta aktarma ajanıdır.
Ubuntu'da terminal ekranından kurulum yapmak için;

sudo apt-get install postfix
sudo apt-get install mailutils

Yerel başka bir kullanıcı eklemek için;
sudo useradd -m -s /bin/bash yenikullanıcı
sudo passwd yenikullanıcı

Postfix için ayarlar sırasıyla;











Ayarlama işlemlerimizi tamamladık. Eğer tekrar ayarlamak ya da bazı değişikler yapmak istersek;

sudo dpkg-reconfigure postfix


Yerelde  kullanıcı arasında mail göndermek için;
telnet localhost 25



mail from:yasemin@localhost
rcpt to:yenikullanıcı@localhost
data
subject:deneme
deneme
.
quit


Maili diğer kullanıcıya gönderdik. Daha sonra başka bir terminal açarak (ctrl+alt+T), öncelikle diğer kullanıcıya geçiş yapmamız gerekiyor

su - kullanıcıadı



Daha sonra mail yazarak gelen mailleri görüntülüyoruz.
mail


Henüz gönderilmemiş , gönderilmeyi bekleyen mailleri görüntülemek için mail kuğruğuna bakıyoruz.
mailq


Şimdiye kadar aynı bilgisayar içerisinde iki farklı kullanıcı arasında mail gönderdik, buna ek farklı 2 bilgisayar arasında mail göndermekten bahsetmek istiyorum.
İlk başta ben bir IP'ye bağlanmak istediğimde hata alıyordum. Bunu çözmek için "xinetd" yükledim.


sudo apt-get install xinetd
cd /etc/inetd.d/

yukarıdaki komut satırlarını yazdıktan sonra telnet adında bir dosya oluşturuyoruz.
sudo nano telnet

daha sonra dosyanın içine aşağıdaki satırları olduğu gibi kopyalıyoruz ve kaydediyoruz.

service telnet
 { disable     = no
   flag        = REUSE
   socket_type = stream
   wait        = no
   user        = root
  server       = /usr/sbin/in.telnetd
log_on_failure += USERID
}


kaydettikten sonra xinetd'i tekrar yeniden başlatıyoruz.
sudo service xinetd restart

Bağlanacağımız bilgisayarın 25. portunun açık olması gerekiyor. 25.port SMTP yani mail gönderme-alma portudur. 25.portu açmak için

sudo iptables -A INPUT -p tcp --dport 25 -j ACCEPT
açık portları görüntelemek için;
netstat -plnt

daha sonra

telnet ip_no 25

mesaj gönderme kısmında bir değişiklik yok

mail from:yasemin@localhost
rcpt to:diğerbilgisayardakikullanıcı@localhost
data
subject:deneme
deneme
.
quit



İsterseniz mailleriniz için bir mail kutusu oluşturabilirsiniz;

sudo postconf -e "home-mailbox= Maildir/"

Şuana kadar 25. port üzerinde çalıştık , eğer 587.port üzerinde çalışmak isterseniz

/etc/postfix/master.cf dosyasınına
587  inetd  n  -   n  -  -  smtpd
satırını ekleyip sonra postfix'i yeniden başlatmanız gerekiyor.

sudo nano /etc/psotfix/master.cf

satırını ekliyoruz;
587      inet  n       -       n       -       -       smtpd

Yeniden postfix'i başlatmak için;

sudo /etc/init.d/postfix restart



Umarım yararlı bir paylaşım olmuştur.
İlerleyen yazılarımda görüşmek üzere
Herkese iyi çalışmalar

14 yorum:

  1. her resiminin altına açıklayıcı bilgileride yazsaydınız bu nedir ben birşey anlamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten linux kendisi o ekranla ilgili açıklamayı yazmış, tekrar yazmaya gerek duymadım... Yazsam İngilizceden Türkçeye çeviri olurdu.

      Sil
  2. postfix ayarlarına nasıl girdiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurulum için komutu yazdığınız zaman configuration ekranı önünüze gelir

      Sil
  3. mailleri silme, başarısız mailleri görüntüleme gibi uyarı mesajlarını da nasıl görebiliriz onları da anlatsan iyi olurmuş.

    YanıtlaSil
  4. dns kurmusmuydun önceden, mx adresin nasil gorunuyor mail.deneme.localdomain gibi mi. yada mx adresi bu sekildeyse domain kismina mail.deneme.localdomain mi yazmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, tüm ayarları yapmama rağmen bir türlü mail gönderimi yapamıyorum. söylediğiniz şekilde dosya içerisine kod satırını ekledigimde 587 portunu açmak için, bu kezde postfixi resetlemiyor hata veriyor. Yapmaya çalıştıgım şey, wordpress kurulu sitem üzerinde smtp ayarlarını yapabilmek. Ancak hep bağlantı problemi alıyorum yardımcı olabilir misiniz? digitalocean üzerinde ubuntu server kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. supersinnn isime cok yaradi tesekkurrr ederiimmm :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Yahu Bu Postfix nedir Mail Gönderme Uygulaması Yoksa Mail Server Kurma Olayımı Heryerde Araştırdım ubuntu da mail server kurmak istiyorum bunun için ubuntu masaüstü ü mü indereceğim yoksa ubuntu server i mi indireceğim hiç bilmiyorum çok karmaşık bir durum hiç bir düzgün anlatım bulamıyorum napacağımı da bilmiyorum ubuntu server windows server gibi onu anladım lakin ben mail server kurmak istiyorum bunun için ne yapacağım yol yordam gösteririmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isterseniz öncelikle masaüstü ile sunucu arasındaki farka bakın, GUI'ye ihtiyacınız var mı ? aslında bunu çözerseniz yapmak istediğinizi daha iyi anlabilirsiniz diye düşünüyorum.

      Sil
  10. acaba ben postfixi kurduktan sonra /etc/postfix/inetd.d dizininin bulunmaması sorununu nasıl giderebilirim??

    YanıtlaSil