Etiketler

16 Temmuz 2013 Salı

LINUX-PORT AÇMA-KAPAMA

Merhabalar

Linux'da portları istediğiniz gibi açıp kapatmanız mümkün ;

PORT AÇMAK İÇİN;

iptables -A INPUT -p tcp --dport portno -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp --dport portno -j ACCEPT

PORT KAPATMAK İÇİN;

Dışardan içeriye gelen istekleri kapatmak için;
iptables -A INPUT -p tcp --dport portno -j REJECT
iptables -A INPUT -p udp --dport portno -j REJECT

İçeriden dışaraya giden istekleri kapatmak için;
iptables -A OUTPUT -p tcp --dport portno -j REJECT
iptables -A OUTPUT -p tcp --dport portno -j REJECT


22.port TCP portudur aynı zamanda SSH için kullanılır.
25.port SMTP portudur. Mail alıp-göndermek için kullanılır. Ancak son zamanlarda Türk Telekom tarafından spam mail göndermeyi engellemek için 25.port kapatılmış yerine 587 nolu port kullanılmaya başlamıştır.
Açık olan portlarınızı görüntülemek için terminale ekranından;
netstat -plnt
yazmanız yeterlidir.

Herkese iyi çalışmalar...

10 yorum:

  1. sudo çekmeyi unutmayın :D

    YanıtlaSil
  2. benim ubuntu server var bir turlu port acamadim localhost olarak baglaniyor ama disari yayin veremedim nasil olacak yardimci olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışarı yayın yapma, port ayarlarından daha fazla ayar ve düzenleme gerektirir, yayını ne üzerinden ve ne yapmak istediğinizi tam bilmediğim için aklıma bir fikir gelmedi maalesef

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, uzaktaki farklı bir ile ilgili sorunuzu anlamadım ne yapmak istiyorsunuz ?

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanal içinde yapıp sonra gerçek makinadan tarama yapmıyorsun değil mi ?

      Sil
    2. Doğrudur sanal makaine açıp ana makinemde webden kontrol ediyorum.

      Kali linux üzerinde terminalden kontrol edebileceğim bir yolu varmı ?

      Sil
  5. Sorunum düzeldi teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Selam. Ben kali linux da metasploit kullanmak istiyorum. Mesela bir sitede backdoor oluşturmak için port açmam lazım. Bunun için sadece bu komutlar yetmiyor değilmi fazlası lazım ?

    YanıtlaSil